Haluan kirjoittaa hieman tavoitteistani.

Painoin vielä vajaa vuosi sitten vähän reilut 100kg, en tiedä tarkkaa lukua kun en silloin niin ahkerasti vaakaillut. Mutta kun lopetin työt ja siirryin opiskelemaan, alkoi paino nousta. Viime keväänä heräsin siihen, että olin noin puolessa vuodessa lihonut viitisentoista kiloa. Siis 15kg niin lyhyessä ajassa on huimasti! Etenkin kun tuonakin aikana olin jatkuvasti "laihduttanut".

Tästä johtuen tunnen jotenkin, että varsinainen laihtumiseni alkaa vasta siitä, kun saavutan nuo viimesyksyiset lukemat. Tämä alun ~15kg on vaan sellainen alkuspurtti, ja varsinainen urakka alkaa vasta kun alle 100kg on jo tavoitettu. Toki iloitsen ja koen onnistumisen tunteita jokaisesta pudotetusta kilosta, mutta en esim. lähtisi palkitsemaan itseäni ennen sitä kaksinumeroista lukua.

Minulla on myös vaatekaapissa edelleen samat vaatteet, jotka silloin 15kg kevyempänä olivat sopivia. Eli en kovin äkkiä pääse nauttimaan roikkuvista vaatteista :D Mutta olen toki huomannut, että housunkauluksesta ei enää niin pahasti pullota makkarat tai paidat eivät niin kiristä istuessa. Eli kohta ehkä jokin vaatekaappini valikoimasta saattaa jopa istua minulle! Harmittaa myös vähän, kun olen myynyt paljonpaljon liian pieniä vaatteita pois. Olen aikoinani omistanut vaikka kuinka ja paljon sellaisia vaatteita, jotka sopisivat minulle ehkä 20kg:n päästä. Mutta no can do, se on sitten vaan lähdettävä shoppailemaan kun kutistun liikaa nykyisiin rätteihin.

Ja sitten se lopullinen tavoite. Oikeastaan se on todella vaikea asettaa. Tällä hetkellä, niinkuin blogin kuvauksestakin selviää, tavoitteena on vain lievä ylipaino, eli minun tapauksessani 79kg. En osaa yhtään kuvitella, miltä näyttäisin tuon painoisena, miltä tuntuisi liikkua tuon painoisena, miten muut suhtautuisivat minuun tuon painoisena... koska olen jo niin pitkään ollut niin paljon ylipainoinen, ettei minulla ole mitään hajua millaista on olla lähelläkään normaalipainoa.

Luulen ja uskon, että tuo tavoite tulee matkan varrella kilojen pudotessa muuttumaan. Jos ja tietysti ennenkaikkea KUN mahdollisesti ensi vuonna saavutan tuon tavoitepainoni, voi olla, että nälkä on kasvanut syödessä (ehe ehe), ja vielä innostaisi ehkäpä kymmenisen kiloa pudottaa. Ja koska esim. vuoden päästä olen jo treenannut sen verran, että olen muutaman kilon saanut lisää lihasmassaa, niin enhän voi vain vaakaa tuijottaa ;)

Nyt menen haaveilemaan millaista olisi elää vain lievästi ylipainoisessa kehossa.